Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

En bukett med tulpaner

Av Britt-Marie Wass - 5 januari 2011 19:25

  


Nu skall jag äntligen skriva några rader om mitt läkarbesök, hade tänkt göra detta igår men tyvärr så låg jag hela dagen med migrän.


Jag fick en jättebra dansk läkare på Vårdcentralen på distriktsmottagningen som jag var till i måndags. Ja han verkade vara duktig på min sjukdom fibromyalgi. Han hade fått journalerna från Företagshälsvården men naturligtvis inte läst dessa utan när jag fråga först om han hade fått dessa så gick han in till sin data och där såg han hade journalerna så han skrev ut dessa. Så det blev att jag fick berätta det mesta för honom då han inte läst dessa och det är så tjatigt detta att tala om allt detta men det gick bra fast jag var så nervös. Vi pratade länge med varandra och han undersökte mig och jag fick ta en del prover på lab efteråt. Ja han sjukskrev mig till den 28 februari. Doktorn tog verkligen tid med mig och jag var faktiskt inne hos honom i 1 timme. Skönt med en doktor som tog sig tid med att prata med mig ordentligt för det är ju inte alltid doktorn gör detta. Ja efter läkarbesöket var jag helt slut men så skönt när det var över, förstår inte varför man skall vara så nervös ibland som egentligen är onödigt.


Tyvärr så vaknade jag igår med migrän och var väl oro som släppte för mig men nu idag är migränen borta och allt är som vanligt igen.


Usch här har det åter snöat här hela dagen och är på 0 grader här. Idag slutade min man lite tidigare så vi var och handlade på em. för imorgon skall vi ha mina föräldrar och min syster o man på middag här.


Nu slutar jag här då jag snart skall se på TV:n och önskar alla en trevlig trettonhelg!


Tack mina bloggvänner att Ni tänker på mig, det värmer! Kram Bittan

  



 
 
Pisan

Pisan

5 januari 2011 19:47

Det är jobbigt det där med att dra sin historia igen, och igen och igen.... Förstår att du fick migrän sen. Önskar dig en fin trettonhelg! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

6 januari 2011 11:57

Skönt för dej att du fuck en läkare som tog sig tid..och lyssnade.och du fick berätta hur du mår...
Krmiz!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Karin

Karin

6 januari 2011 22:52

Vill önska dig God Fortsättning på det nya året!
Kram Karin

http://pixelmojna.se

 
Annette

Annette

7 januari 2011 16:03

God fortsättning på det nya året, Bittan!
Så otroligt skönt att du äntligen fått en läkare som bryr sig, förstår och hjälper dig.
Men attans migrän, den kunde du säkert klara dig utan, var rädd om dig och vila nu.
Tulpanerna är ljuvliga!
Kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
kristinakicki@yahoo.se

kristinakicki@yahoo.se

10 januari 2011 16:01

Det är så viktigt att bli förstådd!
Den här eviga stressen som läkare har idag är så jobbig!
Vad skönt med en läkare som har tid!
Ta jätteväl hand om dig!
Jag har också fibromyalgi och vet hur jobbigt det är!
Kram till dig och dina ljuvliga änglar!

http://www.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

10 januari 2011 20:40

Nu ska du se att du får den hjälp du behöver.
Det är jätteviktigt med rätt läkare så håll hårt i honom. Migrän brukar ju komma efter man spännt sig, skönt att det nu är över.
I morgon ska sonen tillbaka till sjukhuset för samtal om cystan mm.
Mannen lider antagligen av demens och har blivit mycket sämre så jag orkar inte blogga just nu.
Inte blir min fibra bättre av allt detta och till Thailand kommer vi inte och jag kan inte lämna honom själv. Han klarar sig inte utan min hjälp.
Tycker faktiskt livet är hårt men jag måste klara även detta. Ska kolla på anhöriggrupp för nu måste även jag ha hjälp.
Jag kan maila till dig så får du höra mer om du vill. Hoppas orka komma igång med bloggen senare men gör ett uppehåll nu.
Sköt om dig vännen.
Kram
Love.

 
Marina

Marina

30 april 2011 03:26

Hej
Hoppas att du får all slags hjälp av sjukvärden, den som du behöver. Underbara fina vackra tulpaner. Önskar dig en fin fortsättning.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards