Bittans änglahem

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Britt-Marie Wass - 20 december 2010 19:33

  


Här kommer mitt julkort till Er alla Ni bloggare som läser detta och det är ett foto på mitt jordbord som jag alltid har varje år i ett skåp och som jag lägger bomull på och bygger upp ett litet jullandskap med små tomtar, änglar, kyrka,hus mm.


Ja snart är det JUL och dagarna bara rusar iväg men jag försöker ta det lugnt för annars orkar jag inte med julen på grund av min värk som är extra jobbig nu i denna kyla.


I lördags var jag och firade lite julafton i förväg hos min syster o man som också bor här i Ullervad där jag bor och där var också mina föräldrar och min moster. Vi firade lite jul där för på julen skall min syster o man åka hem till sina döttrar med familjer som bor i Skåne. De bjöd på ett litet julbord med janssons frestelse, julskina, julsill, sillsallad, prinskorv, köttbullar och bröd o ost. Gott! Det var precis lagom med mat att välja på tycker jag. Själv tycker jag inte om sill alls här så min syster hade kokat lite potatis till mig och julmaten tycker jag inte så mycket om då jag tycker man alltid äter denna mat annars hela året nu för tiden, fast julskinka brukar man ju endast bara ha till jul. Ja sen dela vi ut några julklappar och sen blev det lite julfika också innan vi åkte hem.


I söndags hade jag sån värk i min rygg så jag orkade inte göra något här hemma utan vi var bara och handlade lite mat, annars blev det att se mycket på TV:n då det ju var mycket sport och särskilt handboll tycker jag är roligt att se på. Vi såg även på bingolotto och inte denna gången vann vi något.


Idag har vi varit och handlat lite igen och äntligen så köpte vi en julskinka på ca 3 kg som jag skall koka själv och kokar den nog på onsdag eller torsdag. Min man vill att jag skall koka skinkan för han vill gärna doppa i grytan på julaftonen och då doppar han med hårt tunnbröd då han är norrlänning.


Idag har vi det ganska kallt här ca 10 minusgrader nu på kvällen och det har kommit ännu lite mera snö här men inte så mycket. Usch vilket oväder det är runt om i Europa och tur att man inte skall ut och flyga nu för det verkar hemskt detta att sitta i flera dagar och vänta på att flyga.


Ha nu en skön fortsättning på kvällen och stressa inte för mycket nu i denna vecka för det blir ju jul ändå./ Kram Bittan


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards