Bittans änglahem

Alla inlägg den 12 december 2010

Av Britt-Marie Wass - 12 december 2010 17:33

  


När tredje ljuset brinner
är snart Lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.

Tänk idag är det redan 3:e Advent och tiden går så fort tycker jag snart är det jul. Idag har det varit så kallt ute 13 minusgrader så jag har bara varit inne och njutit i värmen och har så himla värk idag så jag har inte haft lust att göra så mycket. Men på fm. så skrev jag alla mina julkort som blev 30 st till vänner och släktingar. Skönt att ha gjort detta gjort nu. Ni vet väl att de skall postas senast den 16 december nu på torsdag. Kom ihåg detta! Skriver Ni fortfarande vanliga julkort? Jag tycker det är mycket bättre än att skicka SMS.

Ja sen har det blivit mycket sporttittande här på TV:n med skidskytte mm.

Igår så fick jag hjälp av min man att styrka juldukarna här som nu ligger och väntar på vardagsrummets stora bord. Igår var det några plusgrader här så då fick jag hjälp av min man att putsa köksfönstren och vår altandörr som vi har här i vår möblerbara hall och där satte jag upp andra gardiner och det är änglar på dessa som är så vackra. Jag samlar ju på allt som rör änglar och har väl ca 100 st änglar. Ja sen så gjorde jag i ordning julklapparna som skall skickas med paket till vår son Joakim med familj som bor i Landskrona. Så nu blir det att gå och skicka detta paket nu i veckan.

Ja det var lite julförberedelser vi gjort de sista dagarna här och man orkar bara göra lite i taget när man har värk.

Snart skall vi spela bingolotto här och se om man vinner någonting. Ha nu en bra söndag och en bra vecka ifall jag inte skriver något på några dagar.

   Kram Bittan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards