Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2010

Jag var på marknad i torsdag sista september månad!

Av Britt-Marie Wass - 2 oktober 2010 17:53

Tänk att nu är det redan oktober månad och idag har det varit en höstlik dag tycker jag mulet väder här och endast 10+.


Men i torsdags hade vi en strålande solsken här och som var härligt som passade bra här då vi hade höstmarknad här i stan. Jag var nere en sväng med min väninna Berit och gick runt och tittade vad knallarna hade att sälja där. Men det var mycket samma saker i en hel del marknadstånd mycket kläder, plånböcker, sockar, karameller. Jag köpte endast lite sockar med lös resår, ljusblå pälsgarn för endast 10 kr nystanet - mycket billigt, julkort för endast 1 kr styck. När vi gått på marknaden i 2 timmar så åkte min väninna och jag till ett kafe och åt en jättegod bakelse av smördeg med hallon ovanpå. Gott! Vi satt nog där 1 timme innan vi också gick in i en blomsteraffär som låg där i närheten men där köpte jag inte något. Ja vi hade som alltid en trevlig em. tillsammans min väninna och jag.

Min man hade semester denna dag men då var han och hjälpte min väninnans man att måla och var precis lagom färdigt med detta när vi kom hem.


I fredags (igår) hade också min man semester men då var vi endast ute lite på en åktur och blev denna gången till Skövde då min man ville åka till Biltema och jag var till Rusta och Plantagen som ligger i samma affärsområde. Ja sen på em. så kom våra barnbarn hem till oss och skall vara här denna helgen, men idag åkte en av barnbarnet hem.


Idag har min man och ett av barnbarnet varit på Folkrace och jag har tagit det lugnt då jag har värk efter att ha gått så mycket nu dessa 2 dagar min man haft semester och fått så himla värk i min rygg och värken sitter längst ner i ryggen och strålar ut i baken.


Jag har äntligen börjat sticka lite och har precis nu börjat sticka en halsduk till mig i svart/vit färg. Det är så roligt att sticka men kan tyvärr endast sticka lite i taget då jag annars får sån värk i mina axlar och armar.


Ha nu en bra fortsättning på lördagskvällen och en skön söndag!/ Bittan

  

 
 
Ingrid

Ingrid

2 oktober 2010 21:44

Visst är det mysigt med de här höstmarknaderna. Här i Klintehamn är de alltid den sista fredagen i september och på ett ställe ett par mil bort den första onsdagen i oktober.

Få se om vi åker iväg på onsdag, som är sista tillfället att gå på marknad den här hösten.

Ha en fin helg och hoppas att du snart blir av med din värk.
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Love

Love

4 oktober 2010 20:50

Hej på kvällskvisten!
Bra att ha bloggvänner när mörkret kommer och inget att se på Tv. Har varit segt här i dag efter en intensiv men trevlig helg. Det är smällar man får ta.
Kul att du stickar jag funderar på att börja jag med. Köpte en petrolblå kappa och vill sticka mössa o halsduk men vet inte vilken färg.
Som du skriver så går det bara att sticka små korta stunder för kroppen bestämmer mycket nu för tiden vad man kan o inte kan göra. Glad så länge knoppen fungerar i alla fall.
Kryapå dig kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards