Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

FÖRSTA DAGEN SOM ARBETSLÖS EFTER 43 ÅR!

Av Britt-Marie Wass - 23 september 2010 21:50

  


Ja nu är man arbetslös efter ha arbetat i 43 år på kontor som verkligen är mycket tråkigt tycker jag. Men jag är sjukskriven och varit detta nu sen i slutet av oktober månad förra året på grund av min värk, fibromyalgi. Jag har ju 50 % sjukpension på grund av detta sen många år. Men nu ligger ett ärende på Försäkringskassan om att jag vill ha 100% sjukpension för utredning och aldrig blir detta ärende färdigt och allt är så ovisst och man blir så orolig hur det skall bli i framtiden. Man läser ju i tidningarna att de är så hårda nu för tiden även om de har cancer och det är ju hemskt detta med hur de behandlar folk på. Så nu är det bara att vänta och vänta på besked och jag försöker ta en dag i taget.


Idag har jag varit och äntligen hämtat mina nya glasögon och som blir så bra och nu skall jag ha glasögon på mig jämt. Jag har tidigare provat progrossiva glasögon men klarade inte av detta så nu skall jag försöka med dubbelslipade glasögon i stället och hoppas nu att jag klarar av detta för det är så jobbigt att ha annars 2 glasögon. Men jag har sparat mina läsglasögon för de var så bra och de är bra att ha när man ligger och läser sa optikern och sen ser jag att de är bättre att ha nu när jag sitter vid datan.


Ha nu en bra vecka och slutar med en så gullig bild som jag hittade./ Bittan

  


 
 
Karin

Karin

23 september 2010 23:25

Försäkringskassan agerande, vad ska man säga om det? Ja, det är ingen snabb instans precis.
Ha det bra, ta en dag i sänder, och njut av höstens underbara färger!
Kram Karin

http://htpp://pixelmojan.se

 
Ingrid

Ingrid

24 september 2010 09:38

Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan du får besked från FK.
Jag har haft progressiva glasögon sedan jag började använda glasögon i 45-årsåldern. När jag jobbade hade jag linser under många år, men med åldern så blir ju ögonen torrare, så när jag sluta jobba gick jag över till att använda glasögon hela tiden och tycker att det fungerar bra.
Hoppas att du kommer att trivas med din nya!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Änglar Duvor & Carpe Diem

Änglar Duvor & Carpe Diem

25 september 2010 10:43

Hejsan! Även jag har fibromyalgi och även jag har i valsarna kring Försäkringskassan, dock har jag fått byta jobb på min arbetsplats, men det har inte funkat, så nu skall jag tillbaka dit igen för att arbetsträna i 2tim/dag hela veckan lång och så skall vi prova oss fram i 2 månader. Idag klarar jag inte ens av 2 dagar hemma med aktivitet, så vi får se hur det blir med detta.

Till viss del så måste du ju kännas skönt att ändå ha 50% sjukersättning, men förstår din oro och trist att du skall bli arbetslös också på kuppen. Min husläkare vill också ge mig sjukersättning på minst 50%, men det vägrade F-kassan så det blev genom alla valsar som går för att bevisa att jag skall klara av detta. Så vad säger man *suck suck suck* för F-kassan som inte förstår.

Såg också att Du gillar Änglar ;))
Hoppas det är okej för Dig om jag länkar till Dig!!!

Kram och Trevlig Helg

http://www.anglarscarpediem.blogspot.com

 
Love

Love

26 september 2010 15:28

Hej Bitt-Marie!
Så jobbigt för dig att vänta på beslut. Nu för tiden är det hårt för dom sjuka men jag håller tummarna för dig. Själv fick jag min diagnos (fibro) för 15 år sedan då jag var 6 veckor för utredning. Skulle då få 100% men tog bara 50. Efter ett par år gick det inte alls och jag blev förtidspensionär. Det var en stor sten som föll från mina axlar. Nu lever jag med eländet men kan ta dagen som den kommer.
I dag är det trist väder så jag läser för fulla muggar en bok av Åsa Larsson som är bra.
Änglar gillar jag också och samlar på har en hel del från Göbels.
Mannen är hungrig men jag har ingen fantasi i dag så det blir nog makaroner och köttbullar.
Vi höres igen och ha det nu så bra.
Kram
Love.

http://http/:vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards