Bittans änglahem

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Britt-Marie Wass - 13 september 2010 21:33

  


Här kommer en vacker höstdikt som jag läste i tidningen Året Runt nr 34 i år som Anna Olovsson, Bygdeå har skrivit.


HÖSTEN

När sommaren är över och det blir höst,

är det du min vän som är min tröst.

När svalorna, sädesärlan

och bofinken mot söder flyger,

och kvällar och nätter blir mörka,

då är det skönt

att få smyga sig tätt in i din famn,

coh få höra dig viska:

Min kära, kära, vad du gör mig varm.


Här kommer också ett litet tänktvärt ordspråk om hösten:

Bra sagt!

Det är höst i luften

Det är väl inte så konstigt.

Någonstan måste den ju vara!

Källa: livet.se/ord OBS! Denna sida har många vackra ordspråk.


Ja nu är det nästan höst tycker jag trots att det idag varit här mycket vackert väder här med solsken och då är det bäst att ta vara på dagen som den kommer och njuta av det vackra vädret som jag verkligen har gjort idag nu på eftermiddagen.


Ha nu en skön vecka! /Bittan

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards