Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

SEMESTERRESA TILL SKÅNE

Av Britt-Marie Wass - 3 augusti 2010 19:28

Nu har vi varit ute på en liten semesterresa tillsammans med våra barnbarn Daniel 17 år och Sebastian 15 år.

Vi åkte i lördags och första stoppet blev High Chaparall och så mycket folk det var där. Vi kom lagom till föreställningen Western Showen som började kl. 13.00

Det var en jättebra show med cowboys, hästar och skjutande. Den höll på ca 30 minuter och då tog vi en sväng och tittade in på Indianbyn och därefter gick vi runt och tittade där och åkte även ett tåg runt området. Efter några timmar hade barnbarnen tröttnat och vi tog då bilen till campingen i Värnamo som låg endast 2 mil från High Chapall. Stugan var bra och det var en lugn campingplats.

Nästa dag på söndagmorgonen åkte vi vidare på resan och då efter 20 mil så landade vi i Skåne i Löddeköpinge där vi träffade barnbarnens pappa och var tillsammans där. Det var 1 år sen vi såg vår son och barnbarnen fick äntligen träffa sin pappa efter 1 år. Efter vi varit där några timmar i Löddeköpinge så åkte vi till en stuga som vi hyrt och det var på Landskrona camping. Stugan där var toppen och vilken utsikt vi hade där med havet och vackra ön Ven. Så vackert och på kvällen gick solen ner så vackert där. Det var också en bra campingplats.

Nästa dag igår alltså måndag så åkte vi hem och det blev bil hela dagen från kl ½10-15.00 och då stannade vi också på vägen och åt middag, fika samt även ett stopp i en affär då barnbarnen skulle köpa ett TV:e spel. Ja sen var vi äntligen hemma efter en jobbig resa hem för det var så mycket trafik och jag var helt slut och fick som ett brev på posten MIGRÄN.

Ja det var några intensiva dagar på denna semesterresa men roligt att komma hemifrån några dagar. Men som ordspråket säger BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!

Ha nu en skön fortsättning på tisdagkvällen!

  Kram Bittan


Här kommer ett foto från High Chaparalls Western show


  

 
 
Fru Nilsson

Fru Nilsson

3 augusti 2010 19:53

Låter som en härlig semester, vilka toppen far/morföräldrar Sebastian och Daniel har.
Ha det fint.

http://uddebo.bloggsida.se

 
Pisan

Pisan

5 augusti 2010 09:22

Håller med! Borta bra men hemma bäst :-) Ni verkar ha haft det toppen. Men som sagt; det är skönt att komma hem igen. Ha en fin torsdag!! KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

5 augusti 2010 19:05

Hejsan.
Det låter som en mycket trevlig semester, High Chaparall besökte vi för många år sen, det var jätteskoj, det minns jag.
Nu har du laddat batterierna för nya duster med försäkringskassan, hoppas jag.
Var rädd om dig.
Kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
Ingrid

Ingrid

6 augusti 2010 17:14

Vilken härlig semestertripp ni gjort och så roligt det måste varit både för er och pojkarna att få träffa er son/deras far. Så underbart för pojkarna att de har så engagerade och snälla farföräldrar.
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Ingen bild

Anna

18 augusti 2010 20:32

Hejsan!
Vad trevligt att ni kom iväg några dagar till Skåne för att träffa er son och barnbarnen sin pappa. Jag håller tummarna nu att allt går bra med försäkringskassan.
Ha det bra.
Kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Skapa flashcards