Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Söndagsmiddag

Av Britt-Marie Wass - 9 maj 2010 17:58

Idag har vi varit på söndagsmiddag hos mina föräldrar och fick kasslergratäng, potatis o grönsaker och till efterrätt rabarberpaj och vaniljsås. Rabarberna var tagna från det lilla landet mina föräldrarna. Jättegott! Ja efter middagen så var vi ute på deras härliga inglasade balkongen och spelade lite kort blev plump denna gången och min pappa vann och tyvärr så kom jag sist. Efter kortspelningen så var det dags för lite fika innan vi åkte hem.


Det var så skönt att få komma hemifrån en stund från denna byggarbetsplats som vi har här hemma. Vi har en fläkt också som de satte in förra fredagen och det skall nu torka upp nu efter vattenläckan. Usch ibland blir jag så trött på detta ljud! Men som tur är så har vi en dörr in till vårt sovrum så vi kan stänga dit annars har vi inte några innedörrar och nu ser man i alla fall att det allt är bra att ha innedörrar.


Ja denna vecka som gått har jag inte gjort något speciellt och man kan inte göra så mycket här hemma. Tyvärr så har jag haft migrän torsdag och även lite på fredag. Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan om hur det blir med min hela "sjukpension". Jag går sjukskriven här på grund av min fibromyalgi.


Ikväll skall vi spela bingolotto och sen efter detta blir det väl att se på ishockey.


Ha nu en skön söndagskväll och bra vecka i fall jag inte skriver något förrän om några dagar beror på om det kommer hantverkare hit.


Tack för alla kommentarer Ni skriver mina nätvänner och det värmer att Ni tänker på oss i all denna röra.


  Kram Bittan

 
 
Annette

Annette

9 maj 2010 20:09

Hej Bittan.
Förstår att det känns jobbigt för dig, dels med reparationen men även oron för vad som sker med din sjukpension, men allt kommer att ordna sig, det måste vi tro och hoppas på.
Spela kort är kul, inte spelar det nån roll om man vinner eller ej, bara man har det trevligt. Det verkar ni ju haft;))
Var rädd om dig, vi hörs.
Kram,
Annette

http://annetteathome.se

 
Ingen bild

Anna

9 maj 2010 20:25

Hejsan.
Vad skönt för dig att komma hemmifrån en stund mitt i allt bök med vattenläcka. Tycker verkligen synd om dig. Jag vet hur det är att vänta på vad försäkringskassan ska besluta, jag har ju gått igenom det själv. Hoppas att du snart får besked.
Här i Gävle har äntligen våren kommit. Men tyvärr har vi inte haft någon riktig värme än.
Ha det nu så bra.
Kram från Anna

 
Ingrid

Ingrid

9 maj 2010 20:37

Hejsan Bittan!
Varmt tack för din kommentar hos mig. Så skönt för er att få komma hemifrån lite, det behöver man när man har hantverkare i huset. Här har de nu hållit på i över 3 månader och jag är hjärtligt utröttad på att ha folk springande och inte ha tillgång till alla utrymmen. Nu är det hopp om att det sista ska var klart på onsdag. Sen återstår det att invänta räkningen på målningen och avräkningen med försäkringsbolaget.

Hoppas att det ordnar sig till det bästa för dig med FK. Man blir trött och nervös av att gå och vänta på besked om sånt.

Må så gott kära Britt-Marie!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Karin

Karin

11 maj 2010 00:11

Önskar dig en skön Kristi Himmelsfärdshelg, och hoppas att du får en släng av det fina vädret som utlovats.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards