Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Våfflor

Av Britt-Marie Wass - 26 mars 2010 14:50

VÅFFLOR

Jag vet att jag är en dag efter våffeldagen men hade tänkt skriva lite om våfflor igår men då fick jag migrän och var inte bra på hela dagen samt att jag även får sån värk i min mage av migräntabletterna. Usch vad hemskt det är att ha migrän och jag blir så trött på denna värk och tycker det räcker så bra att jag nästan jämt har värk ändå då jag har fibromyalgi och är just nu sjukskriven för detta.


Nog om sjukdomar!


Nu kommer ett gott våffelrecept!


ÄGGVÅFFLOR

2 ägg

4 dl mjölk

4½ dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 dl smält margarin eller smör

1 tsk salt

2 msk socker


Ägg och mjölk blandas i ett fat, mjölet med det inblandade bakpulvret vispas i smeten. Det smälta avsvalnade smöret/margarinet ihälles och sist socker och salt.


Serveras gärna med vispadgrädde och någon god sylt gärna hjortronsylt som är så gott.


Dessa våfflor är bra och enkla att göra, men jag gör ibland även våfflor på våffelmix när jag känner för det.


Förra året fick jag ett nytt våffeljärn och ett som man kan baka 2 våfflor i samtidigt så går det fortare.


Äntligen är det fredag här och jag väntar på att min man kommer hem efter sitt arbete så vi kan fira helg och helgen blir lugn och skön hoppas jag och ikväll får vi se vem som vinner Let´s Dance.


Ha nu en trevlig helg ifall jag inte orkar skriva något mera i helgen!

Kram Bittan

 
 
Ingen bild

mrs soprano

27 mars 2010 18:00

Hej!
Det är inte kul att ha värk..
och sen kommer nått mer, för det gör det alltid ibland .. ja då blir det bara för mycket1
Hoppas migränen gett sig!

 
Karin

Karin

28 mars 2010 21:38

Jag gräddade våfflor i torsdags hos barnbarnen. De gick åt som smör i solen!
Kram på dig!
Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards