Bittans änglahem

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Vacker dikt

Av Britt-Marie Wass - 3 mars 2010 08:16

Här kommer en vacker dikt som jag hade tänkt skriva igår som jag läst i en tidning. Tyvärr så kom jag inte ut på bloggplatsen igår kväll.


ETT ENDA LITET ORD


Ett enda litet ord

av rätt valör -

kan öppna dörren

till livet där utanför.


Ett enda litet ord

och livsmod återvänder -

ljusnar gör min grymma jord

verksamma blir mina händer.


Ett enda litet leende

kan tina fruset sinne -

bana väg för samförstånd

lägg detta väl på minne.


Ett vänligt handslag -

av medkänsla god en blick

kanhända blev i sorgens stund

det bästa stöd du fick.


Denna dikt Av Inez Palm ur tidningen Allers.


 

 

 

 



 
 
Anita

Anita

3 mars 2010 08:39

Hej vännen!
Vad roligt att du börjat blogga. Det brukar fungera perfekt på bloggagratis, vet inte vad det var för strul igår.
Dikten är väldigt fin. Tänkvärd. Tack för att du delade med dej av den.
Må så gott.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Ingrid

Ingrid

3 mars 2010 09:32

Hejan Bittan!
Så roligt att du börjat blogga, det ska bli kul att följa dig här också. Jag lägger en länk till din blogg så har jag lite koll på när du uppdaterar. Inte behöver du känna att du ska skriva varje dag. Bloggandet ska inte vara ett måste, det gör man när man känner för det.
Många varma kramar till dig och välkommen i bloggvärlden!
/Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Anita

Anita

3 mars 2010 21:19

Hej igen Bittan!
Tack för dina rader.
Ang det där med hund. Du har rätt. Vi har haft hundar tidigare och vet vad vi ger oss in på. Och det finns hundpensionat om man vill resa. Jag ser inte hindren bara möjligheterna. Och den stora glädjen att ha en hund i familjen igen.
Har du haft hund? Synd att du är allergisk.
Ha en mysig kväll vid TV:n. Vi har kollat på paren som rest till Italien och ska renovera fram ett pensionat.
Kram, Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

3 mars 2010 22:57

Hej Bittan! Roligt att du har börjat blogga!
Nu kan snön få försvinna, så att lite vårblommor kan titta fram.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Anita

Anita

5 mars 2010 18:00

Hej vännen!
Vill bara titta in och önska dej en trevlig helg.
Kramis från Anita

http://anita.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

5 mars 2010 19:48

Såg ditt namn hos Anita, det är roligt att samma "gäng" håller ihop fortfarande. Jag lägger till din länk på min länklista, så kommer jag och hälsar på här titt som tätt.
Ha det bra med barnbarnen!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt-Marie Wass - 16 februari 2021 15:16

  I söndagss var det ALLA HJÄRTANS DAG så därför kommer ett hjärta till Er som läser min blogg tyvärr är jag så dålig på att skriva här nu då jag istället skriver och lägger ut bilder på Instagram och dit är Ni alla välkomna sök på mitt namn.   ...

Av Britt-Marie Wass - 8 januari 2021 11:20

  En bild från julafton med mig och min man Johnny.   Äntligen några rader från mig och skriver endast några rader nu för det bara krånglar för mig idag. Just nu håller vi på och tar bort alla julsaker här och har kvar julgardinerna i köket oc...

Av Britt-Marie Wass - 23 december 2020 14:53

  En bild på några av mina gamla tomtar jag har av alla mina 100 tomtar. GOD JUL ALLA BLOGGVÄNNER! Ja nu är det jul igen fast det kan man inte tro här i Mariestad då det är gröna gräsmattor och flera plusgrader och jag tycker man inte får någ...

Av Britt-Marie Wass - 3 december 2020 14:58

    En vacker dikt av  Märta P. från Allers tidning.   Sinnets advent   Allting tystnar alllting vilar när vi åter hälsar dig Advent. I mitt hjärta bor en önskan då vårt första ljus vi nyss tänt. Önskan om kärlek och trö...

Av Britt-Marie Wass - 20 september 2020 14:31

    Nu är det nästan höst tycker jag och därför börjar jag skriva denna vackra dikt.   Septemberluft och septemberdag, du samlat all sommarens fröjd dess skönhet, dess färgprakt och solskensglans. Hos dig nått sin strålande höjd, de...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards